Doğum Sonrası Yaşam

Yeni anneler için 8 yaşam tarzı ipucumuz, ebeveynliğin getirdiği zorlukların bazılarını yönetmenize ve ebeveynliğin havasına girmenize yardımcı olacak.

Yeni bir bebek dünyanızı en güzel şekilde alt üst edebilir!

Kendiniz ve bebeğiniz için bir rutin oturtana kadar ilk birkaç hafta bunalmış ve yorgun hissetmeniz normaldir.

Yeni annelere yönelik bu 8 yaşam tarzı ipucu, yenidoğan bebeğinizle o kıymetli ilk birkaç ayın tadını çıkarabilesiniz diye anneliğin gerekliliklerini yerine getirebilmeniz yardımcı olmak için tasarlandı.

1. Dengeli bir beslenme düzenine bağlı kalın

Sağlıklı beslenme, anneliğin hızına ayak uydurmanıza ve bebeğiniz için kaliteli anne sütü sağlamanıza yardımcı olacak. Daha fazlasını yeni anne beslenme sayfamızdan öğrenin.

Mümkün olduğunda kestirin - özellikle de bebeğiniz uyurken.

2. Günlük olarak multivitamin ve mineral takviyesi alın

Annenin ve bebeğin ihtiyaçlarını karşılamak için emzirme döneminde beslenme gereklilikleri artar. Eğer emziriyorsanız, yalnızca gıdalardan her ikiniz için yeterli besin alamıyor olabilirsiniz. Beslenme düzeninizi, emziren kadınlar için tasarlanmış bir multivitamin ve mineral takviyesiyle destekleyebilirsiniz.

3. Biraz dinlenin!

  • Oturabildiğinizde oturun ve bebeğiniz uyurken kestirin.
  • Ev işlerini en temel seviyede tutun. Şimdi süpürgeliklerin tozunu almanın sırası değil.
  • Sakinleşmeye çalışın ve gevşemek için hamilelik sırasında öğrendiğiniz sakinleşme tekniklerini kullanın.
  • Öğünlerinizi basit ve sağlıklı tutun ki çok fazla yemek pişirmeniz gerekmesin.
  • Diğer yarınızın bebek bakımında yardımcı olmasını sağlayın. Bu, hem mola vermenizi hem de onun küçük bebekle bağ kurmasını sağlayacaktır.
  • Başkalarından yardım isteyin.  ’Dostlar ve akrabalar dediklerinize kulak vermekten ve size günlük işlerde yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.

4. Annelik hüznünü yenin

Hormonların dalgalanması ve uyku eksikliği, doğumdan sonra 3 ila 4 gün üzgün ve rahatsız hissetmenize neden olabilir. Modunuzu yükseltmek için, siz güzel bir şeyler yapın veya uykunuzu alırken güvendiğiniz birinden bebeğinize bakmasını isteyin. Nasıl hissettiğiniz hakkında biriyle konuşmak da iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

Doğumun üzerinden 2 hafta geçtikten sonra üzgün ve bunalmış hissediyorsanız doktorunuzla konuşun.

5. Biraz egzersiz yapın

Yumuşak egzersizler; modunuzu yükseltebilir, enerji seviyelerinizi en tepeye çıkarabilir ve daha hızlı forma girmenizi sağlayabilir. Otoriteler genellikle tercihen her gün, tempolu yürüyüş veya yüzme gibi orta yoğunlukta egzersizleri en az 30 dakika boyunca yapmayı tavsiye etmektedir. İlk birkaç ay boyunca yumuşak bir rutine bağlı kalın ve kademe kademe yükseltin.

Hamilelikten sonra pelvik tabanınızı ve karın kaslarınızı canlandırmanızı sağlayan egzersizler, doğumdan sonraki iyileşmenize yardımcı olacaktır.

Mum pushing pram

6. Evden çıkın

Eve bağlı olduğunuzu hissetmenizi durdurmak için bir bebek taşıma şalı veya bebek arabası ile bebeğinizle düzenli yürüyüşlere çıkmaya çalışın.  Bebeğinizin dışarıdaki dünya tarafından uyarılması da iyi bir şeydir. Eğer yanınıza arkadaş arıyorsanız, yakınlarınızda yeni annelerin toplanıp yürüyüş yaptığı ve sohbet ettiği bir grup arayın.

Sağlıklı beslenme, anneliğin hızına ayak uydurmanıza ve bebeğiniz için kaliteli anne sütü sağlamanıza yardımcı olacak

7. Alkolden uzak durun

Emziriyorsanız en güvenli tavsiye, alkolden uzak durmanızdır. Alkol, önce anne sütünüze, sonra bebeğinize geçer.

8. Kullandığınız ilaçları kontrol edin

Emziriyorsanız, herhangi bir ilaç kullanmadan önce doktorunuz veya eczacınıza danışın. Onlar en iyi seçeneği seçmenize yardımcı olacaktır. 

İlk birkaç ay için "yapılacaklar" listeniz…

Bebeğiniz doğduğuna göre şimdi yapmanız gereken şeylerin kullanışlı bir listesini oluşturduk. Yeni annelere yönelik kullanışlı kontrol listemizi okuyun ve yazdırın ve kendinizi düzene sokmak için kullanın