Hamilelik Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hamile kalmaya hazırlanırken birkaç basit yaşam tarzı ipucunu takip edin. Bunlar, hamile kalmak için hazırlanmanıza ve bebeğinize yaşamdaki iyi başlangıcı sağlamanıza yardımcı olabilir.

Hamile kalma şansınız; beslenme düzeniniz, kilonuz, sigara kullanımı ve egzersiz gibi birkaç yönetilebilir faktörden etkilenir. Hamile kalma ihtimalinizi arttırmak için günlük alışkanlıklarınızda bazı düzenlemeler yapmanız gerekebilir.

Bu 13 yaşam tarzı ipucu, sizin ve eşinizin aile kurmaya başlamak için hazır hale gelmenize destek sağlar.

Kendinize bakın

 

1. Beslenme ihtiyaçlarınızı doğru karşılayın

Taze meyve ve sebzeler, kaliteli proteinler, tam tahıllar, az yağlı süt ürünleri ve bolca suyla dolu iyi dengelenmiş bir beslenme düzeni edinin. Annenin iyi beslenmesi bebeğinin hayata iyi başlangıç sağlamasına yardımcı olur.

Alkol, Listeria (hayvanlarda ve insanlarda merkezi sinir sistemine ilişkin bozukluklarla karakterize bir bakteri) içerebilecek yiyecekler (yumuşak peynirler, soğuk etler, hazır salatalar ve çiğ yumurta gibi) ve yüksek düzeyde cıva içeren balık gibi, hamile kalma sırasında ve hamilelikte sorunlara yol açabilecek besinlerden uzak durmaya çalışın. Aynı zamanda günlük kafein alımınızı da en aza indirmeniz tavsiye edilir. Daha fazlasını planlama sırasında beslenme sayfamızdan öğrenin.

Taze meyve ve sebzelerle dolu, çok çeşitli ve iyi dengelenmiş bir beslenme düzeni edinin. Annenin iyi beslenmesi bebeğinin hayata iyi başlangıç sağlamasına yardımcı olur.

2. Hamileliğinizi planlarken bir hamilelik takviyesi alın

Hamilelik, bir kadının yaşamında beslenme açısından ihtiyacın en çok arttığı dönemlerden biridir ve hem anne hem de bebeğin sağlığı için annenin iyi beslenmesinin önemi kabul edilmektedir.

Hamilelik sırasında, bazı temel besinlere duyulan ihtiyaç artar. Doktorunuzun önereceği bir hamilelik multivitamin ve mineral takviyesi almak, gerekli besinlerin sağlanmasına ve hem annenin hem de bebeğin ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olabilir.

Hamileliğin ilk haftaları, bebeğinizin hayati organlarının oluşmaya başladığı zamandır ve bu sırada hamile olduğunuzu bile bilmeyebilirsiniz, bu yüzden hamile kalmaya çalışmadan en az 1 ay öncesinden itibaren günlük olarak bir hamilelik takviyesi almaya başlanabilir.

3. Sağlıklı kalın ve gıdaların hijyenine dikkat edin

Gıdaları doğru bir şekilde idare ederek gıda kaynaklı enfeksiyon kapma riskini azaltın. Tüm mutfak gereçlerinizi ve yüzeylerinizi temiz tutun, ellerinizi ve taze meyve ve sebzeleri iyice yıkayın, yiyeceklerinizi doğru şekilde pişirin ve her şeyi uygun sıcaklıkta saklayın.

4. Düzenli egzersiz yapın

Aktif kalmak, bazı kronik sağlık problemlerinin riskini azaltmakta ve genel iyilik halinizi iyileştirmektedir.

Asansör yerine merdivenleri kullanmak gibi ufak değişiklikler yaparak kendinizi aktif tutun ve tercihen her gün, tempolu yürüyüş veya yüzme gibi orta yoğunlukta egzersizleri en az 30 dakika boyunca yapın.

Ancak bunu abartmayın. Aşırı egzersiz, hormonlarınızı etkileyebilir ve bu da hamile kalmanızı zorlaştırabilir.

5. Kilonuzu yönetin

Sağlıklı bir kiloda kalmak, hamile kalmaya çalışırken önemli bir faktördür. Hamile kalma şansınız, büyük ölçüde hormon dengesinin bozulmasına bağlı olarak kilonuz çok fazla veya çok azsa azalır.

Stres düzeyini azaltmak, hamile kalma şansınızı artırabilir

6. Sigarayı bırakın

Sigara kullanımı, birçok sağlık problemine yol açar ve hem erkeklerde hem de kadınlarda doğurganlığı etkileyebilir. Siz veya partneriniz sigara içiyorsa, bebek planlamak her ikinizin de sigarayı bırakması için harika bir neden.

Sigarayı bırakma konusunda tavsiye ve desteğe ihtiyacınız varsa, sağlık danışanınızla konuşun.

7. Stresi azaltın

Modern yaşamın hızı ve bebek yapma çabası, sizi yorabilir ve stres altında hissetmenize yol açabilir. Stres düzeyinizi azaltmak, mesela sakinleşme teknikleriyle, hamile kalma şansınızı artırmaya yardımcı olabilir. Yoga, tai chi veya meditasyon gibi aktiviteler size yardımcı olabilir.

8. Çok fazla sıcaktan kaçının

Hamile kalmaya çalışırken bir sauna veya spanın aşırı sıcağından uzak durun. Erkekler de sıcaktan kaçınarak sperm sağlığını ve sayısını iyileştirebilir.

9. Kedinin kumuna dokunmayın

Kullanılmış kedi kumu, zararlı bakteriler içerebilir, bu yüzden kum tepsisini temizlerken kauçuk eldiven giymek veya bunu başkasından istemek en iyisidir. Aynı sebepten ötürü, bahçeyle uğraşırken de eldiven giyin.

Hazır olduğunuzdan emin olun


10. Finans durumunuza bir bakın

Önünüzdeki yolculuk için sizin ve partnerinizin finansal açıdan hazır hale gelmesi önemlidir. Her ikinizin de finansal olarak stabil olduğunuzdan ve aile kurmanın beraberinde getirdiği ek masraflar için plan yaptığınızdan emin olun.

11. Aile geçmişiniz hakkında sorular sorun

Yapabiliyorsanız, hamilelik planlarken aile geçmişinizi öğrenmek önemlidir. Aynı zamanda sizin ve bebeğinizin hayatınızın şekillenmesinde de bir rol oynayabilir. Herhangi bir faktörün hamileliğinizi veya bebeğinizin gelişimini etkileyip etkilemeyeceğini belirlemek için hamile kalmaya çalışmadan önce sağlık danışmanınızla aile sağlığı meselelerini konuşmanız gerekebilir.

12. Aileniz ve dostlarınızla konuşun

Bunu yaparken rahat hissedecekseniz, aile kurmak konusunda yakın aileniz ve dostlarınızla konuşmak iyi bir fikirdir. Bu, hem sizin hem de partnerinizin, hamileliğin beraberinde getirdiklerini ve hazırlanmanız gereken şeyleri daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Her ikinize önemli bir destek de sağlayabilir.

13. Önünüzdeki yolculuk için hazır mısınız?

Bir aile kurmanın umutları heyecan verici olsa da kendinizi kaptırmadan önce durup partnerinizle konuşmanız iyi bir fikir. Partnerinizin sizinle aynı fikirde olduğunu ve her ikinizin de bir aile kurmaya duygusal açıdan hazır olduğunuzu kontrol edin.

Ama hepsi bu kadar değil...

Bebek sahibi olmaya çalışmadan önce yapmanız gereken şeylerin kapsamlı bir listesini hazırladık. Sağlıklı bir hamileliğe hazırlanmanıza yardımcı olması için hamilelik öncesi kontrol listemizi okuyun ve yazdırın.