Hamilelik Öncesi Kontroller

İşte sağlıklı bir hamilelik için plan yapmanıza yardımcı olacak basit bir kontrol listesi. Kullanımı kolay olsun diye indirebilir veya yazdırabilirsiniz.

BESLENME

  • Sağlıklı beslenin

  • Hamilelik takviyeleri almaya başlayın

    • Hamile kaldıktan sonraki ilk 6-8 hafta, hayati organlarının gelişimi dahil, bebeğinizin gelişimi için kritik önem taşır. Ancak çoğu kadın, bebekleri büyüyüp gelişmeye başladıktan sonrasına kadar hamile olduğunu bilmez.Bedeninizin sizi ve büyüyen bebeğinizi desteklemek için ihtiyaç duyacağı yüksek besin seviyesine ulaşmak zaman alabilir.

YAŞAM TARZI

  • Yaş ve doğurganlık

    • Doğurganlık, yaşlandıkça hem kadınlar hem de erkekler için azalır. Bebek sahibi olma zamanınız konusunda seçim şansına sahipseniz, hamile kalmayı planlarken sizin ve partnerinizin yaşını dikkate alın. Bu konuyu sağlık profesyonelleri ile daha ayrıntılı bir şekilde konuşabilirsiniz.

  • Kilonuzu koruyun

    • Sağlıklı bir kiloda olmak, hem kadın hem erkek için önemli bir faktördür çünkü aşırı veya az kilolu olmak, hamile kalma olsaılığını etkileyebilir. 18,5 ile 24,99 arasında sağlıklı bir Vücut Kitle İndeksini (VKİ) hedef alın. Henüz bu oranlara ulaşamadıysanız, doktorunuz, hamilelik planlaması için ideal ağırlığınıza ulaşmanızın en iyi yolunu size önerebilir.

  • Sigara içiyorsanız içmeyi bırakın ve alkol tüketiyorsanız tüketmemeye özen gösterin.

    • Hamile kalmaya çalışırken, hamilelik sırasında ve emzirirken en iyisi, alkolden ve sigara içmekten tamamen kaçınmaktır.

    • Hamile kalmaya çalışırken, erkeklerin, sağlıklı sperm kalitesini desteklemeye ve korumaya yardımcı olması için sigara içmekten ve aşırı alkol tüketiminden uzak durması tavsiye edilir.

  • Kafein alımınızı azaltın

    • Kafein tüketiminizi, yaklaşık 2 espressoya karşılık gelen günlük maksimum 200 mg'da tutmaya çalışın. Kafeinin çikolata, çay ile bazı alkolsüz içecekler ve enerji içeceklerinde de bulunabileceğini unutmayın.

  • Stres düzeyinizi azaltın

    • Stres, ilişkinizi etkileyebilir ve cinsel dürtünüzü azaltabilir. Sakinleşmeniz gerekiyorsa yoga ve meditasyon gibi stres yönetimi tekniklerini deneyin.

  • Yumurtlamanızı takip edin

    • Yumurtlamanızın ne zaman olası olduğunu bilmek, bebek sahibi olmak için en iyi zamanı bulmanıza yardımcı olacaktır. Doğum kontrol kullanmayı bırakmak istediğinizde doğru tavsiye için doktorunuza danışın.

  • İyi bir egzersiz alışkanlığı edinin

    • Aktif bir yaşam tarzı ve düzenli, orta düzeyde egzersiz, her ikinizin de bir aile kurmak için forma girmenize yardımcı olacaktır. Bunu birlikte yapın!

ÖNEMLİ KONTROLLER

  • Doktorunuzu ziyaret edin

    • Hamile kalmaya çalışmak konusunda sağlık profesyonelleri ile konuşmanız iyi bir fikirdir. Onlar, gerekli olabilecek testler, kullanmakta olduğunuz ilaçlar ve hamilelik planlarken tavsiye edilen aşılar gibi önemli konularda size tavsiye verebilirler. Aynı zamanda ailenizin tıbbi geçmişinde yer alan herhangi bir önemli bilgiyi dikkate almanıza yardımcı olabilirler. Doğum kontrol yöntemleri kullanıyorsanız, kullanımı bırakmadan önce tavsiye için doktorunuza danışın.

    • Hamilelik planlamaya yardımcı olmak için yapabilecekleri konusunda tavsiyeler hakkında partnerinizin de kendi sağlık çalışanıyla konuşması için de iyi bir zamandır.

  • Diş hekimini ziyaret edin

    • Hamile kalmaya çalışmadan önce ağız sağlığınızın iyi olduğundan emin olmak ve gerekli herhangi bir tedaviyi olmak için diş hekiminize kontrole gidin.

  • Özel sağlık sigortanızın kapsamını gözden geçirin

    • Hamilelik ve doğum sırasında özel sağlık sigortası kullanmayı amaçlıyorsanız poliçenizdeki haklarınızı kontrol edin. Hamile kalmadan en az 12 ay öncesi için sigorta kapsamına ihtiyaç duyabilirsiniz.

  • Ebeveyn izni koşullarınızı kontrol edin

    • İşinizdeki ebeveynlik izni haklarınızı ve patronunuza karşı sahip olduğunuz sorumlulukları anlamak iyi bir fikirdir.

  • Ve son olarak...

    • Hamilelik planlarınızda bol şans! Sakinleşmeye ve birlikte eğlenmeye çalışmayı unutmayın. Bu çok heyecanlı bir zaman ve önünüzde inanılmaz bir yolculuk var.